A.deneme

6 Eylül 2013 Cuma

Adana Büyükşehir Belediyesi Emlak Vergisi Sorgulama ve ödeme

Adana Büyükşehir Belediyesi Online Emlak Vergisi Sorgulama Emlak Vergisi Ödeme,Emlak vergisi Borç Sorgulama,Emlak Vergisi Nere Ödenir,Emlak Vergisi Hesaplama,Emlak Vergisi Kimler Öder,Emlak Vergisi Beyannamesi İçin Hangi Belgeler gereklidir Adres Linkine Tıklayınız


Emlak Vergisi Beyannamesi İçin Hangi Belgeler Gereklidir?
Emlak vergisi beyannamesi için; T.C Kimlik Numarası tapu fotokopisi, nüfus cüzdanı fotokopisi, binalar için yapı kullanma izni fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak, bina, daire veya işyeri numarası), beyan sahibinin ikamet ve işyeri adresi, ile birlikte ilgili olduğu belediyenin Gelir Servisine başvurmalıdır.

Emlak Vergisi Hangi Dönemlerde Ödenmektedir?
Emlak vergisi, birinci taksiti Mart-Nisan-Mayıs aylarında, ikinci taksiti Kasım ayında olmak üzere iki eşit taksitte ödenir. Dileyen mükellef tümünü birinci taksit döneminde veya daha önce de ödeyebilir.

Emlak Vergisi Zamanında Ödenmezse Cezai Yaptırım Ne Olur?
Emlak vergisini zamanında ödemeyen mükellef geciken taksit için her ay 6183 sayılı kanun hükümlerine göre tespit edilen oranda gecikme cezası ödemek zorundadır. Örneğin, bu oran 19.11.2009 tarihinde uygulanmak üzere tespit edilen aylık gecikme cezası %1,95 olmuştur.

Sorgulama :