Eskişehir Belediyesi Emlak Vergisi Sorgulama ödeme için Aşağıda verdiğimiz Adres linkinden ilgili siteden yapabilirsiniz..
Emlak
Vergisi Bildirimi İçin Hangi Belgeler Gerekmektedir?
Eskişehir Büyüksehir Belediyesi İletişim
Bilgileri
Telefon - Santral: + 90 222 211 55 00
GSM - Santral: + 90 530 140 33 74
Fax: +90 222 220 42 36
E-Posta: info@eskisehir.bel.tr
Adres: Arifiye Mah. İkieylül Cad. No:53 26010 ODUNPAZARI / ESKİŞEHİR
|
Gayrimenkul
bildirimi için ilgili birime giden mükellefler her bir gayrimenkul türü için
(arsa,arazi,bina ve işyeri ) ayrı ayrı bilgi formu doldurmak
zorundadırlar. Emlak bildirim formlarını ilgili belediyelerden temin
edebilirler.
Emlak
bildirimi için; tapu fotokopisi, binalar için yapı kullanma izin fotokopisi,
binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak ve numarası) beyan sahibinin ikamet ve
arsa işyeri adresi, vergi numarası ve T.C. kimlik numarası ile müracaat
edilmelidir.
Emlak
Vergisi Hangi Dönemlerde Ödenmektedir
?Emlak
vergisi 1. taksiti Mart-Nisan-Mayıs ayının sonu, 2. taksiti Kasım ayının sonuna
kadar 2 eşit taksitte ödenir. (İsteyen mükellefler vergilerinin tamamını 1.
dönemde ödeyebilirler)
Emlak
Vergisi Neye Göre Hesaplanır?
Gayrimenkullere
(arsa,arazi,mesken ve işyeri) ait vergi ödeyeceği yıl itibariyle asgari rayiç
değerleri üzerinden hesaplanır. Vergi oranları arsalar için %06, araziler için
%03, meskenler için %02 ve işyerleri için %04’ dür.
Sor.Adres: