A.deneme

29 Mayıs 2014 Perşembe

Antalya Ova Belediyesi Emlak Vergisi Sorgulama

Antalya Ova Belediyesi Emlak Vergisi Sorgulama,Antalya Ova Belediyesi  Emlak Vergisi Beyannamesi İçin Hangi Belgeler Gereklidir, Ova Belediyesi iletişim Bilgileri için Aşağıda verdiğimiz bilgilere bakabilirsiniz..
Emlak Vergisi Beyannamesi İçin Hangi Belgeler Gereklidir?
Gayrimenkul bildirimi için ilgili birime giden mükellefler her bir gayrimenkul türü için (arsa,arazi,bina ve işyeri ) ayrı ayrı bilgi formu doldurmak zorundadırlar.Emlak vergisi beyannamesi için; T.C Kimlik Numarası tapu fotokopisi, nüfus cüzdanı fotokopisi, binalar için yapı kullanma izni fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak, bina, daire veya işyeri numarası), beyan sahibinin ikamet ve işyeri adresi gerekmektedir. Emlak bildirim formlarınıilgili belediyelerden temin edebilirler. 0 242 841 8193 numaralı belediye telefonudur ve her türlü istek ve şikayetlerinizi bildirebilirsiniz.
Emlak Vergisi Hangi Dönemlerde Ödenmektedir?

Emlak vergisi 1. taksiti Mart-Nisan-Mayıs ayının sonu, 2. taksiti Kasım ayının sonuna kadar 2 eşit taksitte ödenir. (İsteyen mükellefler vergilerinin tamamını 1. dönemde ödeyebilirler)

Emlak Vergisi Neye Göre Hesaplanır?
Gayrimenkullere (arsa,arazi,mesken ve işyeri) ait vergi ödeyeceği yıl itibariyle asgari rayiç değerleri üzerinden hesaplanır. Vergi oranları arsalar için %06, araziler için %03, meskenler için %02 ve işyerleri için %04’ dür.

Emlak Vergisi Zamanında Ödenmezse Cezai Yaptırımı Ne Olur?Emlak vergisinin zamanında ödemeyen mükellef geciken taksit için her ay 6183 Sayılı Kanun hükmüne göre tespit edilen oranda gecikme cezası ödemek zorundadır. Örneğin bu oran 2006 yılından itibaren aylık gecikme cezası %2,5 olarak belirlenmiştir.

Antalya Ova Belediyesi Bilgileri
Antalya Ova Belediyesi
Adres: Ova Belediyesi, Ova/Antalya, Türkiye
Telefon: 0 242 841 8193